Mek Google

Loading...

Thursday, November 29, 2012

Tuaian November

Untuk bulan November ni alhamdulillah mama dapat tuai kailan, terung bulat, tomato, ulam raja dan cili jarum. Cili jarum ni dari pokok yang keempat hidup di kebun mama...agak lucu..sebab setiap kali hanya dapat tuai sebiji sahaja...:D

Tuaian pada 21hb Nov 2012:

2 pokok kailan, 2 biji terung bulat dan sebiji cili jarum

Isi terung bulat untuk dicelur...sangat lembut dan lemak rasa nya.


Tuaian pada 26hb Nov 2012:

Ulam Raja, Terung Bulat sebiji, Tomato 3 biji, 1 Cilipadi

10 comments:

  1. Bestnya nadia dah dapat hasil tuaian,.kailan tu shat2..kak mar dah post dah pun gambar anak pokok basil..sama ka dgn anak pokok nadia tu?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. k.mar ada letak..tak perasan pun..kne g cari kt blog dia...kailan tu 1 pokok mcm dah tua hahah..lambat tuai...oo diana sy x pos lg awk nyer..alamat takdak

      Delete
  2. wah bestnyer ada terung bulat...jodoh saya dengan terung tak pernah berjaya...sedih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. susoh jugok ni nak bulih ke besar tu..dalam banyak2 benih 1 pek tu..yg tumbuh 5 je jadi pokok..tp bila dang buah..byk jugok heheh

      jgn sedey cuba lagi..:D

      Delete
  3. Wah banyak jugak tuh hasil tuaian nadia..berbaloi penat lelah selama nie...bolehlah buat nasi goreng kailan kan lps nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah boleh la..tak membeli sayur untuk minggu ni..dah abis kena ngap semua tu..taruk dlm ns grg ngan green curry

      Delete
  4. alhamdulillah byk tuaiannya...tumpang seronok.. rasa pun mesti lebih sedap sebab tanam sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe bkn nak puji hasil sdri tp betul lah k.mar sedap terutama nya terung...

      Delete
  5. fevret saya terung.....best menuai hasil sendiri. rasa mcm penat lelah hilang seketika......hehe

    ReplyDelete
  6. Best tu makan hasil tuaian sendiri...tukang kebun masih berperang dengan semak samun sementara waktu.

    ReplyDelete