Mek Google

Loading...

Wednesday, November 21, 2012

Benih Baru dan Pemangsa Baru Sudah Datang

Pagi-pagi semua..selamat memulakan kerja-kerja harian...:D

Okey....ini ada benih baru sudah masuk ke dalam kebun mama...pertama kali order dengan Kebun Bahagia Bersama..memang bahagia lah dapat parcel suka sampai ke telinga...:D

1. Topweight carrot - mungkin akan jadi rezeki mr bunny & the geng kalau tanam sekarang
2. Lemon Basil - sudah semai kelmarin dalam vase kecik
3. Cosmos Sensation Mix - akan disemai sebagai penyeri pagar rumah...
4. Sunflower Evening Sun - TukangKebun cakap as complimentary gift...Tq Tq...:D


Kat bawah ni pulak sebagai tanda pengenalan pemangsa baru pada tanaman di kebun mama. Lihat lah mereka sangat gembira bemain-main..lompat-lompat sana sini..dan mengunyah di dalam kebun mama yang baru saja nak mengenali kehidupan...tak apa lah..makan lah makan lah..moga murah rezeki mama..amin...:D





13 comments:

  1. Assalamualaikum nadia...
    sihat ke hari ni? keje cam biasa la kita ye.. minggu ni no cuti2 ye.. hihihi..
    mr bunny ni sape nye? tambat je la.. so dia dok situ je.. leh bagi baja free.. hehehe

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam nani..tah la sapa punya...tetiba je ada...a'ah minggu ni dah abis bercuti..sakan da cuti minggu lepas..hahahah meh la b'kerja mcm biasa..tapi hari ni slow...ramai staff duk teman anak masing2 berkhatan di klinik kilang ni...

    ReplyDelete
  3. amboi....berpesta sakan mr.bunny. hehehe...comel sangat.

    buat la pagar sikit untuk simpan tanaman2 lain...nanti bila dah besar dan harvest boleh share dengan mr.bunny. takut tak dan besar dah kene makan....keke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah..nanti semai benih carrot baru tanam area berpagar..yang ada sekarang ni rasanya dah tak jadi..sbb daun batang mmg dah abis kena makan

      Delete
  4. To mr & mrs bun Jaga2 ..mama dah skodeng geng kamu he he jap lagi dpt tuan baru tau..

    Kalu mcm ni k mar da melalak marah ni. He he

    ReplyDelete
  5. Slmt bercucuk tanam nadia...mana mai arnab tu?nadia bela ka?okla tu..nanti dpt baja..hehe...

    ReplyDelete
  6. k.mar..panas dalam badan..rasa nak demam dah ni..rasa tak sabar nak tangkap buh dlm sangkar..kalau takde tuan..sy bela lah hahahah

    diana..arnab sesat ni..maybe diorg terbau pokok carrots!

    ReplyDelete
  7. heheh..suka tengok che nabs nie...tringin nak bela jugak..buat kawan aidan..tak er tuan ker tuh..cuba perangkap sket...

    ReplyDelete
  8. rasa nya bertuan..sbb area perumahan..mana nak dpt arnab kalau tak g beli kan..ni tuan lepas bebas kut..

    naufal pun suka...tu cadang klu takde org cari che nab ni...kami nak bela...sangkar dah ada..sangkar arwah kucing heheheh

    ReplyDelete
  9. tangkap jer bunny tu hik hik...dapat manure free hu hu.....

    ReplyDelete
  10. Salam Nadia,

    berjamu sakan cik nab ni ya di kebun org yg pemurah membiarkannya berjamu.

    ReplyDelete
  11. Berkilat-kilat mata bunny dalam gelap tu. Daun karrot pun bunny suka makan juga. Dulu terpaksa bela bunny sesat baru je tarik carrot berlari-lari nak minta daunnya pun jadilah.

    ReplyDelete
  12. Betul lah arnab orang bela area perumahan ni..sebab petang semalam..dan pagi ni dah takde che nab dtg...mungkin tuan dia bercuti sakan..dah abis makanan ditinggalkan..tu dtg berhijrah mencari makan...pokok carrot, bayam, daun pandan, daun kari, dan salad..selesai diorg menjamu selera...dan tinggalkan baja utk sy...kena menyemai benih baru huhuhu..:|

    ReplyDelete