Mek Google

Loading...

Wednesday, November 21, 2012

Petola Sudah Berbunga

Nothing much to say...senyum sampai ke telinga bila tengok ada bunga sedang mekar..okey jom lunch sudah lapar perut....:D

Bunga Pokok Petola - 20hb Nov 2012

8 comments:

  1. yeahhhh.. best tul.. petola dah berbunga.. lepas ni leh la kuar buahnya.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yum yum saya suka celur mkn sebagai ulam dgn budu heheh

      Delete
  2. Salam.

    Kalau petola biasa dah berbuah sedap buat sayur pedas. Kalau petola ular buat solok! lamanya x makan solok petola ular.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam mak aji....
      ini petola segi..yg biasa...suka sgt celur atau tumis bwg putih, lada hitam taruk udg kering sikit..kalau petola ular sy tak boleh makan..angin..tahun 2010 sampai tak beraya sy terbaring aja lepas mkn petola ular

      Delete
    2. tak tau pula yang petola ular boleh buat solok. Tak pernah makan dan tak pernah tahu.....mak mertua saya ada tanam,tp saya tak sanggup makan sebab nama dia petola ''ULAR''....saya geli dengan ular. jd mcm terbayang2 ke ular...hehe.

      Delete
    3. heheh boleh wt solok..sedap jugak sama dgn solok lada...tp kne tambahkan pedas la pada inti solok tu..sbb petola tak pedas...tp petola ular ni dulu mak sy suka wat masak lemak lada hitam...racik halus2 campur dgn kulit rambai, kacang pancang...kat terengganu ni panggil sayur koloq..lawan dengan ikan bakar cencaru sumbat..mmg tak pandang kiri kanan dah..:p

      Delete
  3. Bestnya petola ndia dah berbunga.petola sya duk kecik ja..tbntut kut.huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru 2 kuntum kuar..dah excited hehe..tunggu sikit lagi mesti ok...aritu awal2 pembesaran petola ni pun slow

      Delete