Mek Google

Loading...

Sunday, November 4, 2012

Diari Pokok Bunga Balung Ayam...Dah Nampak Bunga!!

Weekend jumaat & sabtu lepas.....puas lah mama membelek segala tanaman di laman....rumpai-rumpai lalang dah abis dikerjakan....Naufal pun happy sebab mama bagi pelepasan untuk dia bebas bergerak dengan walker dilaman umah...hihihi .....:D

Berdebar pulak tunggu bunga balung ayam ni keluar...ihik..mana tak nya hari-hari duk belek...ini lah pokok bunga pertama mama yang dihasilkan dari benih....manakala semua yang ada tu beli yang dah besar berbunga...:D...jom update diari bunga balung ayam

3hb November 2012

Intai-intai nampak benda merah...intai lagi...huhiiiii...dah keluar lah bunga nyer..even still in early stage....stage anak dara...Alhamdulillah menjadi..:D
Jom sama-sama intai...hikhik

Nampak tak tu tengah-tengah color merah..:D

Closed up..dengan camera phone cap king kong..:p

Sehingga semalam dah 4 pokok bunga balung ayam ni keluar bunga tengah-tengah tu...ada satu tu macam color merah tapi bingkai putih....erm tunggu lagi 3 pokok belum ada tanda-tanda...

2 pokok dah dijadikan anak angkat pada Cik Wa...dan 1 pokok lagi mama bagi kat officemate...Kak Hasniza....harap-harap menjadi lah semua yer...:D

Anak angkat Cik Wa - 2 Balung Ayam, 1 Pokok Lada

Lepas ni berangan nak semai bunga cosmos plak...dah tanya kat nursery sepokok paling murah rm6...erm baik semai lah kan..save sikit...:D

4 comments:

  1. wah..mcm tuh rupanya pokok balung ayam..ade la sikit2 ruper balung aye..hehe

    ReplyDelete
  2. Sya panggil binga ni bunga ketui ketui..pasai bunganya berketul2.hehe.. :D

    ReplyDelete
  3. salam. bunga ni kalau subur memang cantik, beralun-alun, memang macam balung ayam! Mak Aji pernah tanam masa anak dara dulu, memang suka pokok ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kwn-kwn kebun...sehingga semalam...bunga ada 4 jenis...merah menyala..merah bergaris putih...oren bergaris putih...dan merah seakan pink...mungkin en iskandar campur color benih nya

      Delete