Mek Google

Loading...

Friday, April 5, 2013

Red Balsam Rupanya

Red Balsam aka Bunga Keembung - picture taken on 4th April 2013

Dari beberapa biji benih yang dikongsikan oleh rakan sekerja...akhirnya setelah 4 bulan ditanam, kini sudah mula berbunga...Alhamdulillah berhasil juga keluarkan bunga..:D

6 comments:

  1. lama juga nk tunggu keembung berbunga ya...tp sekali berbunga cantik sangat. Banyak dan merimbun. :)

    ReplyDelete
  2. Gini rupanya bunga keembong yer..4 bln tak lama untuk bunga berbunga kan...

    ReplyDelete
  3. Salam Nadia,

    Semasa anak dara dulu Mak Aji pernahlah tanam pokok ni selain balung ayam serta pokok2 gantung kat sisi rumah. Memang cantik! Pun suka balung ayam, cuma sayang hidup singkat aja.

    ReplyDelete
  4. cantik warna balsam tu, akak tanam yg warna merah cili.Kumpul lah benih tu nanti boleh kongsi hehehe

    ReplyDelete
  5. baru nak tanam benihnya beli kat kbb

    ReplyDelete
  6. Benih ni senang cambah...compare to cosmos...byk Kali Dah try...tp x berjaya...cuma rasa lambat nak berbunga...pokok da byk yang mati....ni pun br 2 kuntum bunga heheh...nnt ada elok benih boleh sy share...:D

    ReplyDelete