Mek Google

Loading...

Wednesday, April 24, 2013

Pokok Yang Tengah Hidup



Pokok Timun Batang

Pokok Mulberry & Pokok Cili Besar

Pokok Petola Segi


Pokok Ulam Raja

Pokok Markisa/Passionfruit

Pokok Roselle

12 comments:

  1. salam nadia, nmpk semua tgh subur2...kalau dpt tuai serentak mau penuh bakul tu...

    ReplyDelete
  2. hmmm...seronok tgk pokok2 nadia nie..semuanya hidup subur dan makin membesar..tak lama lg blhlah menikmati hasilnya lak kan..inshaallah...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum nadia.. sihat ke?
    lama tak apdet.. bizi benor ye skrg...
    yang pokok roselle tu kan.. mak nani ade tanam.. tapi abis di makan daunnye dik itik angsa.. dogol pokok tu tinggal batang je... sian mak.. hehehehe

    ReplyDelete
  4. teringin nk tanam pokok timun gak

    ReplyDelete
  5. berjasa menanam ni...mewah menuai :-)

    ReplyDelete
  6. Subur sungguh, walaupun cuaca tidak menentu.

    ReplyDelete
  7. Salam Nadia,

    Comeynyo pokok timun batang, subur, jenis yg mana? Mak Aji suka yg kurus panjang x byk bijinya. Napalah rongak roselle tu, habuan ulat ya??

    ReplyDelete
    Replies
    1. x tahu lah mak aji..sbb benih nyer beli dari MAHA...tulis timun saja..tapi ni pokok dah besar..bunga nyer belum muncul

      Delete
  8. salam semua rakan-rakan...alhamdulillah sehat diorg ni walaupun dari awal macam malu-malu nak hidup...timun tu dah berapa kali sy tanam..tapi tak jadi..even masa hujan aritu orang kata timun mudah hidup musim hujan..tapi untuk sy tak pulak..roselle tu pulak memang ingat nak cabut jer..sebab rosak..dan dah tak berbuah..tapi minggu ni elok pulak nampak ada putik2 tumbuh...rezeki masih ada lagi...:D

    ReplyDelete