Mek Google

Loading...

Friday, April 19, 2013

Bendi Merah Kongsi

Salam hari Jumaat,

Amalan kongsi dah semakin rancak dikalangan rakan sekerja mama...masing-masing makin bersemangat dengan aktiviti berkebun di laman rumah. Ok lah kan...aktiviti yang sehat dan ada rezeki boleh merasa hasilnya...:D

Semalam kawan sepejabat mama Kak Hasniza bagi ole-ole dari kebun laman nya..bendi merah 2 pokok. Rezeki betul, dalam mencari benihnya..terus dapat pokok..alhamdulillah atas rezeki Allah s.w.t. Terima kasih daun keladi...kalau ada nak lagi....:D

22 comments:

  1. Bendi ni cepat berbuah tp rasanya kami lebih suka bendi biasa atau bendi singa..yg tu lg sedap bila mkn mentah. Yg Lynn tanam x berapa nak merah, mungkin x cukup baja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo x rasa ranggup sgt eh...maybe utk cntikan laman colorful

      Delete
  2. sihat nampanya pokok bendi tu

    ReplyDelete
  3. Assalam...
    Salam kenal dari akak. Baru join xtvt menanam sayur juga. Selama ni sibuk ngan pokok bunge jer. Nanti nk cuba tanam bendi merah juga..kak maz, lamanhusna.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal k.maz...sy pun tgh berjinak-jinak ke pokok bunga juga...:D

      Delete
  4. Seronok dengar teman-teman ofis ramai menyukai hobi yang Nadia suka. Syukur alhamdulillah murah rezeki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah lepas publish kt fb makin rancak pulak...:D

      Delete
  5. best betul tu nadia... dapat pokok.. boleh jaga terus nanti dapat buah.. :) wahhhh best best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat best...dah selesai tanam dlm pasu

      Delete
  6. Akak ada beli benih ni masa CNY DI Cameron ..tak semai lagi.. terus dapat anak pokok ya!

    ReplyDelete
  7. Salam Nadia,

    Nakkan betis dapat paha pula, sapa tak suka ya!

    ReplyDelete
  8. macam macam bendi dapat tahu nama dan rupa sejak bergaul dgn peminat2 aktiviti 'tanam sendiri' ni.Semoga bendi yg.Nadia dapat tu tumbuh subur dan menghasilkan benih yg akan dikongsikan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah kak...dapat hasil boleh dikongsi kn lagi...:D

      Delete
  9. salam nadia, best lah ada ofismate yg sama2 suka berkebun...boleh bertukar2 benih kan...tk penah dgr ada bendi merah ni...apa2 pun tanam elok2 na...slmt bekebun

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah gitu la...kalau beli masing2 semai..then share kn pokok...bendi merah ni color nye merah2 muda...rasa x tahu lah

      Delete
  10. Salam kenal..singgah dari blog hitomi...sya folo blog ni..klu sdi folo blog sya ya...bru je wat blog..salam kenal nadia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih adrianna sudi singgah & follow blog mamanaufal ni..:D

      Delete
  11. salam nadia..lambat lak dtg melawat nie...bagus tuh kurang2 dapat cuba tanam bendi merah lak nanti..sedap tak sedap tuh belakang kira..janji try dl kan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. seperti k.niza tu ckp...makan ke tidak lain cerita...hobi bertanam diutamakan heheh...sekarang ni dia tengah nak cari benih yg nama pelik2 pulak...radish turnip kalau ikutkan tak pernah makan pun

      Delete