Mek Google

Loading...

Thursday, December 6, 2012

Sunflower Mixed

Assalamualaikum & selamat pagi...

Mama’s Sunflower Mixed, almost 2 months I’ve plant it and now it is bloom nicely along the fence. Bought the seeds from "Tanamsendiri.com". There are 10 seeds in a pack and alhamdulillah I managed to raise 6 seeds..:D 

Taken on Friday morning (30th Nov 2012)

The sunflower is getting ready to bloom out!

Taken on Tuesday evening (4th Dec 2012) 

The biggest one!

Did anybody knows where can I get orange or red velvet sunflower seeds?

8 comments:

  1. He..wah nadia..semangat ni sampi dah malam pun duk amik gmbq bunga lagi.hehe..nnti leh la mkn koci tu..he.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah balik keje lewat...sini hujan kul 6 pun dah gelap..pakai flash..tetiba jd gelap gelita background...tak reti nak adjust...
      ha tapi koci tak nampak ada pun..heran ke kena tunggu pokok tua?

      Delete
  2. wah..semangat sunflower nie.....besar jgk nampak..
    red velvet tak pernah dengar pulak...

    nadia guna flash yer amek gambar..kalau nak cantik lg cuba jgn guna flash..

    ReplyDelete
    Replies
    1. red velvet tu sy baca kat wikipedia...kut ada kan org jual...mesti cantik..tanam kuning merah oren..

      flash tu auto sebab cuaca mendung..ni guna camera phone..serious tak tau mnr nk adjust..belasah saja amik..:D

      Delete
  3. Best best besar bunga matahari tu..yg seniyo tu yg ni ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg seniyo aka giant tu..mmg terlebih seniyo bunga nya...ada kat bwh sunflower ni..dh berbunga tapi kecik ja

      Delete
  4. assalamualaikum...
    wahhhhhhhh... dah mekar dia... bestnyeeeeeee... suka tengok bunga matahari giant ni.. besar lebih dari muka kita.. hehehe... :P
    >> nadia... nani dah terima biji cili tu.. baru masuk ofis tadi.. so dpt sampul tu.. terima kasih banyak2.. esok nak semai lah.. nanti nani bagi tau nadia perkembangan nya ok.. terima kasih skali lagi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. okeh dah msk keje kira sehat betul2 da ni alhamdulillah...:D
      nani ni bukan matahari giant..ni yg mixed..giant tak jd besar..kecik dr pokok ni...mungkin bantut

      Delete