Mek Google

Loading...

Thursday, December 20, 2012

Keinginan Di Pagi Hari

Salam dan selamat pagi,

Seawal jam 5 pagi mama dah terjaga..sebab bunyi hujan dan ribut..satu lagi keadaan sangat sejuk...bangun tutup kipas..niat nak sambung lagi tido...tapi angin makin kuat...bangun lah..tak tenang nak tido hehehhe...nak mandi terus sangat la sejuk! Duduk la terjenguk-jenguk kat tingkap tengok pokok-pokok tepi rumah berliuk lentok kena tiup dek angin kesian pulak tengok.

Tiba-tiba datang rasa teringin nak makan maggi lah..hahah pagi-pagi hari nak makan maggi..apa ke hal ni mama..terus ke dapur keluarkan bahan-bahan beku untuk defrost..dan cek stok maggi apa yang ada..tengok ada maggi goreng dan maggi tomyam...hah buat maggi goreng lah..jemu dah duk buat nasi goreng dan roti-rotian...heheh

Siap prepare bahan-bahan elok azan subuh..solat dulu..then start memasak. Mama buat rencah tumis sendiri..cuma amik mee tu rebus dan tos..pastu goreng macam biasa lah, macam kita goreng mee kuning. 

Tara..30 minit siap! Maggi Goreng Mama sangat pedas...terlebih cilipadi..jadi tak sesuai lah untuk Naufal

Digayakan dengan Nescafe O...kenyang alhamdulillah rezeki pagi ini.

5 comments:

  1. Salam nadia,

    Waa,makin menjadi2 hujan kat kemaman. Hujan punya pasal,siap megi goreng sekuali. Biasa kalau dengar hujan orang lagi tarik selimut,nadia tarik kuali. hehe...... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh sebab bunyi angin tu gerun...tak tenang nak tido..depan umah ada construction perumahan baru..jd zink penghadang tu bergesel sama sdiri..pastu ada yg tumbang

      Delete
  2. as salam nadia...
    wahhhh.. sama menu kita ni... betul la.. cuma saya letak isi ayam.. tak letak udang.. tak de stok.. hehehehe.. :) sesekali makan sedap kan.. tadi sbb teringat nak menggoreng pagi ni.. malas nak singgah mamak beli roti canai.. tengok esok plak kot2 tak de idea nak makan.. baru singgah mamak.. huhuhu.. :)
    hujan? sini tak hujan.. ok je... nadia dok mana ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah tersengih sorg2 td..sama pulak hari ni menu mkn heheheh..hujan lebat dh byk hari start tengah bulan ni..sy kat kemaman terengganu...tempat ikan fresh hehhe tp skang payah la nak jumpa ikan fresh..ikan kotak banyak...tak best!

      Delete
  3. hari hujan, layan maggi isk isk tak tahan tengok udang tu lapaar....

    ReplyDelete