Mek Google

Loading...

Friday, January 18, 2013

Ulam Raja Yang Dominan

Yang paling berjaya hidup!

Pokok Tertua


Yang baru bercambah

 Yang dah keluar daun sebenar....maju ulam raja dari cambahan timun mini yang asyik kena ganggu serangga 

Kalau dilihat setiap ceruk kebun mama sekarang ada saja anak pokok ulam raja. Rasanya one day mama kena cabut anak-anak pokok ni..serabut pulak tengok banyak-banyak.

15 comments:

  1. kena kawal ni..kalau x penuh dengan ulam raja aje laman rumah hehe jenuh nak berulamkan ulam raja tiap hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah mmg tak larat hari2 ulam raja...ingat arini nak buang yang tua2 tu..tapi hujan pulak..mendung sejak semalam ni

      Delete
  2. Replies
    1. a'ah ada jugak sy buat kerabu..kadang hiris halus2 tambah dlm nasi kerabu beli

      Delete
  3. wow.. sedap makan ulam ngan sambal gesek.. nasi panas2.. perghhhh.. moga yang bercambah tu subur ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. confirm depa ni subur..tu sbb yang lain kurang subur hehehhe

      Delete
  4. Wah..,bnyknya...sya suka jgk ulam raja ni nadia..tp kat sini payah nak dpt..kt pasar mlm pun xdak.huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sini org jual 0.50 seikat...ada org bagi cadangan..gi letak kat pasar..hahah satu kerja pulak kan kena berkejar ke pasar pagi..dah la selalu lewat ke opis..:p

      Delete
  5. wah..besarnya pokok ulam raja nadia..lama tak makan dah hampir rupa rsnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti dh sampai benihnya boleh semai..kejap je nie tumbuh..tak kira musim

      Delete
  6. Salam Nadia,

    Banyaknya ulam raja. Kalau dok dekat2 mahu Mak Aji kecek anak yg berlebih-lebih tu sbb kat rumah ni dah kong terus, gara-gara buat ruang mendobi kat belakang rmh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. seharusnya sy dah siap pesan kat jiran rasa nak mkn petik saja..pagar pun siap tak kunci...heheh

      Delete
  7. As salam Nadia,
    Kat umah lama saya dulu, pkk ulam raja membiak dgn cepat dan menguasai hampir seluruh laman. Bila dah terlalu byk terpaksa dibuang. Tp sebelum cabut pkk tu, pucuknya saya kutip dulu. Blh mkn..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini sy nak buang pokok tua...kutip dulu benih yg ada ni..yg kecik2 biar dulu..semalam ribut skit..abis senget pokok yg tua tu..senang skit kut nanti dh stop hujan nak cabut..sy gigih suka sgt ulam ni sbb org tua2 ckp boleh awet muda..hhaahha nak muda sokmo

      Delete
  8. dah banyak2 tu boleh jual kat pasar..hehe

    ReplyDelete