Mek Google

Loading...

Saturday, January 26, 2013

Setelah Bercuti Kedukaan...Kobis Cina Buatku Tersenyum

Salam,

Malam Isnin lepas terima berita kematian bapa saudara diserang sakit jantung..emergency kami sekeluarga balik ke Kelantan. Alhamdulillah sempat juga kami menghantar jenazahnya ke kubur walaupun tak sempat  melihat beliau buat kali terakhir. Kemudian pada petang Selasa, sekali lagi kami mendapat berita sedih. Pakcik Naufal didapati mempunyai brain tumor. Allahuakbar....terdiam mama. Buat masa sekarang kami menunggu keputusan MRI. Semoga dugaan ini dipermudahkan Allah untuk kami hadapinya.

Petang semalam sampai ke Kemaman, setelah 4 hari bercuti di Kelantan, Alhamdulillah tanaman tidak kekeringan mungkin hujan setiap hari. Banyak hasil tapi sudah tua. Dicelah-celah pokok tomato mama tengok sejemput kobis cina dikebun mama. Comel betul....lucu pulak tengok..usia sebulan....pada awalnya agak perlahan membesar...ingatkan bantut..sekarang getting better...seminggu lagi boleh lah cabut...buat salad dalam sandwich sedap kut yer..:D


12 comments:

  1. Segar nampak kobis cina tu. Takziah buat nadia sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah elok pulak dia membesar...jadi terlebih tua sudah..:D

      Delete
  2. Takziah nadia..pakcik naufal tuh yg bakal kawen tu ker..? alaa kesiannya...semoga nadia sekeluarha tabah yer...cantik nampak kobis cina tuh gemuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakcik naufal ni adik ipar sy....sebaya sy...hmm harapnya kami takmo sedey2..supaya dia tak patah semangat

      kobis tu tiba2 je nampak gemok...sesuai kut duk kt situ...lupa sy ada tambah kompos kat situ..:D

      Delete
  3. Salam Nadia.

    Ucapan takziah drp Mak Aji. Kawan sekerja Mak Aji ada yg pernah ada tumor di otak tetapi nasibnya baik sbb x jejaskan otak, dikeruk keluar sahaja dan tiada langsung kesan pd dirinya, dia kembali normal. Diharapkan begitulah. Subur nampak kobis cina tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..lega sikit sy baca ni...harap-harap adik ipar sy pun takde kesan apa-apa jika dibedah keluar tumor tu...

      kobis subur ni rasa nya tak sempat tnggu minggu depan..fikir pagi esok nak buat sandwich ayam...takyah beli salad..cabut yg ni jelah

      Delete
  4. salam takziah buat nadia sekaluarga...sama2 kita doakan semoga semuanya selamat & sejahtera...in shaa allah yg pahit sedikit itu akan memberikan kemanisan berpanjangan nanti...sama2 kita doa'...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ct mendoakan kami sekeluarga...:D

      Delete
  5. salam.. takziah K Mar ucapkan... semoga adik ipar Nadia juga segera sembuh...semoga smua tabah menghadapi situasi ni... syukur juga kobis tu memberi kegembiraan buat Nadia... bolehlah di semai lagi... oh ya apa simptom adik tu ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. k.mar....minggu lepas tiba-tiba adik rasa kebas bahagian muka dan tangan..2 kali jadi mcm tu..then fikirkan nak stroke..pegi cek..doc kata ada ketumbuhan...selasa ni doc akan wat MRI pulak

      Delete
  6. As salam Nadia,
    Salam takziah buat Nadia sekeluarga dan doa saya semoga adik ipar Nadia selamat dan kembali ok selepas menerima rawatan tumornya.

    Byk tak kobis cina yg Nadia tanam? Kobis cina ni masa kecik mmg lambat sikt nk besar. Bila dah besar, ia akan berkembang dgn cepat. Yg saya ada lagi enam pokok.. Tak tau nk tuai ke nak simpan bagi ia berbunga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ke atas doa en adry.

      kobis ni sy dah tuai petang semlm dengan sawi hong kong...byk jugak tanam..ada lebih lagi 1 patch..kecik lagi..kobis ni sy rasa kalau buat ulam pun sedap kut..

      Delete