Mek Google

Loading...

Friday, January 4, 2013

Benih Ulam Raja

Salam,

Bila hari tak hujan, boleh lah meninjau kebun. Tengok penuh anak pokok ulam raja tumbuh..sungguh bahagia ulam raja di kebun mama ni...merata-rata tumbuh..mungkin ditiup angin...intai di pokok banyak dah bunga-bunga ulam raja kering. Fikir nanti tumbuh banyak-banyak buat semak kebun pulak. Jadi mama pun gunting mana yang kering untuk disimpan kemudian hari tanam atau ada sesiapa yang mahu boleh inbox mama di nadia@perwaja.com.my....nanti mama tolong pos kan..:D

Benih Ulam Raja

12 comments:

  1. Salam nadia..
    kalau orng jauh nak mintak benih ulam raja boleh...? ngidam nie tau..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ummu nanti inbox alamat yer..inshaallah minggu depan yer..sbb sy start esok make angin lu hehhe

      Delete
  2. As salam Nadia,
    Ulam raja yg saya tnm mmg main tabur je benihnya. Bila dah bercambah dan membesar, kerja merumput jadi masalah. Akhirnya rumput dan rumpai kena cabut/buang dgn tgn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy sentiasa potong batang yg kering..makna nyer yg dh nampak tua..sbb takmo jd semak..memang sangat cepat diorg ni membesar..tu pun dh ada yg dicabut..tinggal yang muda2 je

      Delete
  3. Ulam raja saya pon dah jadi raja di petak hijau.

    ReplyDelete
  4. ulam raja mmg sedap ..racik halus2, gaul ngn sambal belacan campur kelapa goreng n sedikit udang kering tumbuk perah asam limau..mm sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal kak nora,
      a'ah ada yang buat ulam dlm nasi kerabu..katanya sedap..sy tak penah cuba lagi..:D

      Delete
  5. Salam perkenalan..sy pun nk pokok ni..boleh x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam anak mama...boleh tu boleh..tapi rasa nya benih yg kering dah abis..sekarang tengah tumbuh anak2 baru..kena tunggu membesar dulu..

      Delete
  6. Assalamualaikum... fara cari merata benih ulam raja tp xjmpe... Mengidam sgt... ssh nk cri ulam2 skg kn....

    ReplyDelete