Mek Google

Loading...

Wednesday, May 21, 2014

Kembang Sudah!

Salam rakan-rakan blogger sekalian,

Hari ni agak kurang kalut di pagi hari....keluar dari rumah sempat la mama jeling laman sekejap... Eh ada orang dengar lah mama membebel....mari kita tengok siapa kah ia...



Tara...yer bunga lily peach mama sudah muncul....bila masa dia muncul pun mama tak pasti...sebab seminggu dua ni mama sibuk di rumah nenek...(sibuk menculik anak pokok...hihihi)

Kak Mar...tengok lah ni...alhamdulillah muncul juga...:D

Entry terdahulu:



18 comments:

  1. hihi mest hati berbunga je kan bile tngk bunga berkembang mekar =)

    ReplyDelete
  2. mana daun nadia? nampak bunga je....unik plk mcm tu

    ReplyDelete
  3. Cantik kalau ditanam sebaris atau sejambak...nmpak anak2 pokok dalm pasu tu tak lama lg jadi sejambak nii....

    ReplyDelete
  4. Pokok bawang ni begitulah. Bunga setahun sekali. Kena sabar sikit.

    ReplyDelete
  5. sy main snap je gambar ni...tak boleh nak lama-lama tengok nanti lewat pulak ke office...daun nya kecik saja...tak berapa subur...niat asal nya tanam terus di tanah ingatkan nanti tumbuh berjambak-jambak disitu...tapi dah setahun lbh...daun nya x membiak sangat...ini kali pertama berbunga!

    ReplyDelete
  6. oooo..dah keluar dah bunga dia...
    Nadia gembur2 lah selalu tanah2 sekeliling pokok tu, nanti cepatlah dia membiak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq nani sudi singgah...ada gembur2 tanah..tp sebulan sekali JER itu pun jika sempat

      Delete
  7. wow cantik la warna dia,kalo ada banyak mesti lagi cantik. :)

    ReplyDelete
  8. Bunga ini meamng mudah hidup nadia. Kalau tanam atas tanah macam ini lagilah cepat aje merebaknya... tahu-tahu boleh penuh semua tempat dgn pokoknya. Bila dah bunga pun tak berhenti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp yg sy tanam ni agak slow membiak nya...mungkin sebab keadaan tanah yg keras berbatu

      Delete
  9. Replies
    1. Hehe yup yup cantik mcm ciklily...Tq singgah sini

      Delete
  10. Seronok bila berbunga kan! Hmm kat sini asik membiak je bawang nya.. bunga elekk..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha k.mar kne berleter gak kut...:p

      Delete
  11. selepas penat menjaganya, akhirnya ia hadiahkan kuntum bunga yg.besar, dan tentunya sangat cantik dan menghibur.Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  12. pokoknya tak besar mana yer nadia..daun pun sikit jer nampaknya tp bunganya tu yg bestnya..pink lagi tuh..:)

    ReplyDelete
  13. Dia saje buat tuannya suspend ;).

    ReplyDelete
  14. Kena bebel hari hari terus geram... ha puas hati wahai tuanku hehe

    ReplyDelete