Mek Google

Loading...

Sunday, May 18, 2014

Mulberry Sebagai Hijab



Tiga minggu lepas tak silap, lepas baca entry dari Mak Aji (Greenfingers) mama pangkas pokok mulberry untuk hasil kan buah...batang-batang yang dipangkas mama buang. Esok nya datang lah mak ke rumah mama ni...sekali lagi mak mengomel supaya beli pokok untuk dijadikan hijab dari pandangan jiran sebelah menyebelah..mama hanya mengangguk...:p



Mak ke ruang belakang rumah...dan ternampak la batang-batang pokok mulberry tu...dari situ lah mak bagi idea...ni batang pokok yang ada buah berbulu tu ker?....mama angguk! 
Ha kenapa tak tanam pokok ni..elok la ni..cepat pegi tanam...huhuhu arahan dari mak kena turuti...:p



Setelah 3 minggu...bercambah lah tunas-tunas baru pokok mulberry...semoga cepat membesar dan menjadi hijab dengan jaya nya....selamat duit dari membeli pokok hi hihih...:D

7 comments:

  1. Bagus tu, selain dari jadi penhadang, buah pun boleh di makan. Pokok mulberry ni kan senang tumbuh.

    ReplyDelete
  2. wah bagus jgk idea mama nadia tuh...kena tanam banyak2 bagi dia rendang...dpt jd penghadang, dpt kutip buah pun jugak...untung..untung...

    ReplyDelete
  3. mmg sesuai la nadia...utg nya blh mkn buah dan pucuk nya sekali...save bugdet!!!

    ReplyDelete
  4. saya pun tengah mencari pokok utk buat penghadang. hari tu tanam pokok puding, terbantut sebab tanah banyak batu. akhirnya mati. nampak gaya kena cuba pokok mulbery juga.

    ReplyDelete
  5. bila dah ada hijab, makin membesar, makin sejuk rasa halaman rumah.

    ReplyDelete
  6. Tanam jauh sekali tengok buah mulberry tu pun kadang kadang Okje ni NR hehe

    ReplyDelete