Mek Google

Loading...

Saturday, May 3, 2014

Spaggeti Tomato


Salam...selamat pagi...:D

Pagi ni dengan malas nya...mama fikir nak sambung saja tidur...tapi memikirkan ayahnya bekerja...kena la bangun untuk sedia kan sarapan....

Mula-mula hanya mau sapukan roti dengan jem...tapi eh tomato banyak lagi...ting...idea sudah datang!


Ini hasil idea nya...spaggeti campak-campak..segala benda...20 minit siap...hihihi nasib sempat ayahnya merasa...kul 7.40 hari ni bergerak ke tempat kerja...

Kuahnya mama buat sendiri kali ni...tak guna yang Preggo instant tu...mama fikir kuah bikin sendiri ni lagi sedap...sebab tak rasa masam sangat...:D

Bahan nya hanya lah daging cincang Ramly (direbus sekejap dan toskan)..bawang merah, bawang putih dan lada hitam (ditumbuk dan ditumiskan)....air secawan..fresh milk 1/2 cawan..tomato 10 biji (dicincang)..sos tomato, sos cili, kicap, garam, gula secukup rasa...oregano secukupnya ditabur kan...tunggu sampai mendidih dah siap!


Selamat berhujung minggu!


3 comments:

  1. salam nadia, sedap tu, tambah plk guna tomato tnm sendiri segar dari ldg...perfect!!!

    ReplyDelete
  2. Salam Nadia,

    Bagusnya chef ni dalam 20 minit siap ni! Mak Aji pernah timing buat butir nangka dalam tempoh 20 minit!
    Sedap nampak kuahnya tu, boh tomato sendiri tanam lg! Terbaek!!

    ReplyDelete
  3. Sedap2 nampak spageti sendiri bikin bahan pun dari kebun sendiri...

    ReplyDelete