Mek Google

Loading...

Friday, May 9, 2014

Benih Kangkung






Gambar-gambar diatas antara kelompok kangkung yang ada dilaman belakang umah...beberapa minggu kebelakangan ini mama jarang masak nasi goreng...jadi kangkung kurang la dituai..

Sedang belek-belek pokok nya...ternampak la mama akan benih kangkung...banyak betul...


Mama kutip la sikit untuk simpanan...dapat la banyak ni


Minggu depan kena start tuai kangkung ni..sayang tua macam tu je...:D

16 comments:

  1. Salam Nadia,

    Tu dia! Sana sini kangkung. Tak putus stock kangkung camni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya tak putus lah...senang nk guna gunting saja

      Delete
  2. Langkah bijak sebelum kehabisan start menyemai yg baru
    Jadi memang tak putuslah kalau setakat utk makan sendiri.
    Puas hati pun puas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjamin Dari sumber yang bersih hihih

      Delete
  3. Senang tumbuh kangkung ni kan Nadiah.. akak pun suka letak kangkung dalam nasi goreng :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang saja kak...tapi tidak la subur..jadi nak tuai untuk goreng belacan tu mcm tak cukup

      Delete
  4. waah,,,,merata-rata ada kangkung, subur plk tu...rupanya kangkung ada buah ya nadia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa itu lah...dari dulu terfikir...ms menyemai benih kangkung...sbb benih nya berbiji besar..dari mnr terbentuk...rupanya..selepas bunga putih tu mengecut..menjadi kudup semula...

      Delete
  5. Tengok kangkung Nadia, rasa teringin pula nak tanam kangkung balik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanam la kak..untung lah tanam sdiri...terasa nk mkn gunting saja...sy kadang beria-ria beli...tp lupa nk masak terus...bila nk masak tgk kangkung nya dah layu

      Delete
  6. Tuai sbelum kangkung bebunga kalau x nnt keras sayurnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul su...yang keras tu terpaksa la digunting buai...tp ada yg sy semai semula

      Delete
  7. ada lagi sepeket benih kangkung tak semai lagi... seronok kangkung tu membiak dalam musim hujan ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musim hujan kan sebelah pantai barat sekarang ni...sy ni tanam bwh pokok mempelam...teduh la sikit

      Delete
  8. Salam Nadia,

    Suburnya kangkung! Awatlah Mak Aji punya kurus keding?? Mak Aji letak dalam pasu bawah pergola - kena boh kat tempat panas kut ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tanam ni pun letak bawah pokok pelam je..memang satu hari kne panas...tapi ada jugak yang sy tanam tu keding mak aji

      Delete