Mek Google

Loading...

Friday, May 23, 2014

Roti Titab Junior


Selamat pagi...:D

Mari bersarapan....sebelum menjalankan aktiviti gardening! Mama buatkan roti Titab...rindu roti Titab Kopitiam Kita di Kota Bharu....tapi mama punya versi junior...roti nipis...hihi roti Gardenia aja...:D

Cara buat nya:

Telur direndam dalam air panas selama 10 minit..(cara buat telur separuh masak)
Roti disapukan butter...kemudian dibakar atas pan...sehingga kekuningan (mama suka garing sikit)
Roti yang dibakar, diletakkan sekaya dipenjuru roti...kemudian telur separuh masak dibahagian tengah.
Dah siap!



9 comments:

  1. sedapnye nadia telur separuh masak tu...yang kaler cokelat2 sikit tu kaya ka? :D

    pagi2 layan makanan macam ni sambil minum air teh panas....sedapnye.....

    ReplyDelete
  2. Hujan-hujan sedap makan roti panas macam ni..

    ReplyDelete
  3. sedapnya roti titab tuh..tiap keping kena makan ngan telur separuh masak ker nadia..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedua telur masak separuh tu portion untuk suami saja...sy mkn dengan sekaya saja...sepatutnya...roti Titan ni tebal 3 kali ganda dari roti biasa ni..jadi sesuai la sebiji telur...yg sy buat ni Kira terlebih lah kolesterol nya..hihihi

      Delete
  4. Kena sekeping dgn telur sebiji sah kenyang utk sehari ni nadia..

    ReplyDelete
  5. Alas perut yg mengenyangkan tu Nadia.. akak pun suka buat breakfast mkn roti dgn telur ;)

    ReplyDelete
  6. salam nadia, nampak sebijik mcm roti titap kat kopitiam kita....blh try ni...

    ReplyDelete
  7. Salam Nadia,

    Eh macam mana pulak Mak Aji tak pernah dengar roti titap ni ya??? First time dengar ni! Kalau kat KB kat mana ya? Nak cubalah juga ni!

    ReplyDelete
  8. Alamak kaya campur telur separuh masak tu ke NR....tak muak ke?

    ReplyDelete