Mek Google

Loading...

Tuesday, May 6, 2014

Di mana Silap nya?


Salam,

Mari lihat pokok bunga ni...meriah betul berbunga...hairan mama...tak dibelai pun cantik berbunga..ini bunga jiran sebelah umah...yang sekarang tengah mengandung...dan selalu juga mengeluh tak sempat nak ambik tahu laman nya...



Tapi rezeki kan sebagai penyeri...elok saja ia nya berbunga...ikutkan sehelai daun pun tak ada


Tengok ni togel saja..ia sendirian...nanti keluar lah tu bunga yang indah


Ha ini dilaman mama...hari-hari siram...dibaja lagi...tapi hanya berdaun saja..itu pun kurang subur...haih apa yang tak kena entah lah..



13 comments:

  1. Nadia punya blum ckup matang lg kot..

    ReplyDelete
  2. ni rasanya kes terlebih belai kot nadia....cba stress kan pokok tu mcm jiran sebelah tu...mngkin bebunga nnti

    ReplyDelete
  3. Tu mesti yg dlm perut tu pompuan tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa allah k.okje nanti jiran dpt bb girl..sbb jiran tu pun sgt berseri2 cantik

      Delete
  4. Nadia, lily amaryllis ni berbunga pada musim panas. Sebenarnya tak payah di baja dan disiram hari2. Biar gitu2 aja. Tak payah belai2.

    ReplyDelete
  5. Bunga feveret ni..hehe..tp mak yg tanam..sya tlg tgk ja.hehe

    ReplyDelete
  6. Salam Nadia,

    Mungkin panas kot?

    ReplyDelete
  7. salam Nadia..mungkin tanah nadia tu keras sgt kot, cuba gembur2 tanahnya...

    ReplyDelete
  8. Pokok bunga ini sebenarnya mudah hidup dan berbunga nadia.
    Ala... biarkan aje sampai masa bila dah mula berbunga tak berhenti.
    Kakak tengok rumah kg kakak terbiar macam itu aje tapi berbunga terus. Rasanya siram air pun tak pernah bapak kakak tu. Sebab bila dah tua mati tapi yg baru akan tumbuh (ada bawang kat akar bawah dia tau)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin la kak...sy siram hari2..pg ptg....silap teknik la ni huhuh

      Delete
  9. lepas je amik gambar...sy memulakan sesi pegang tanah...tanah nya dah digemburkan...siap campur dengan tanah baru..mungkin la kut terlebih belai...lepas ni nak biar kan saja...biar dia stress...:D

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum...saya blogwalking kt sini jemput singgah ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer...

    ReplyDelete
  11. Salam Nadia,

    Ni sama kes dgn pokok disember/fireball lily Mak Aji, asyik mabuk daun je, nampak gaya kena stresskan dialah! Cemana nak stresskan dia ya??

    ReplyDelete