Mek Google

Loading...

Saturday, May 24, 2014

Rezeki Jangan Ditolak

Pagi tadi selesai saja masak sarapan nasi goreng Cina...(resipi nya dari Azie Kitchen)...mama dapat message dari officemate...nak datang ke rumah untuk hantar anak pokok...yeay harus lah seronok tak terkata! Rezeki rezeki!



Ini rezeki untuk kenyang kan perut. Mama cuba resipi ni sebab ingin cuba teknik-teknik yang dilakukan dalam memasak nasi goreng ni...sepinggan kecik tu mama asingkan untuk Naufal (yang tak pedas). Semuanya licin...sedap tak muak!

Manakala, rezeki di bawah ni untuk laman mama...hihihi bertambah lagi ahli tumbuhan di laman mama.


Pokok betik..jenis apa tak pasti...mama dah semai beberapa kali benih yang dibeli...tapi masih tak berjaya...jadi dengan kehadiran anak pokok betik ekspres ni memang excited!


Dalam plastik putih tu pula ada anak pokok cili besar, terung, dan kemungkinan anak pokok bunga telang....dan juga sedikit hasil tuaian...bendi merah, dan terung bulat. Terima kasih daun keladi Kak Niza...:D

4 comments:

  1. bestnya nadia nasik goreng dan dapat lak anak pokok..mmg seronoklah sepagi berkebun..

    ReplyDelete
  2. Nasi goreng sedap tu:)

    Kakak tengah nak cari benih bunga telang ni nadia. teringin nak tanam sendiri tak buat lagi..

    ReplyDelete
  3. Nampak menarik nasi goreng cina tu NR...Ingat hari ni pun nak buat nasi goreng jugak .... Semalam mmg sengaja masak nasi lebih!
    Rezeki jangan di tolakkan NR...

    ReplyDelete