Mek Google

Loading...

Friday, November 29, 2013

Berkongsi

Salam Jumaat,

Semalam petang balik dari kerja mama jumpa ni dalam pasu pokok keladi nenek Naufal...sempat lagi berkongsi kasih...:p




Cam tak pokok apa tu....??
Ya....Pokok Capsicum...bersama Pokok Keladi
Ada benih sesat kut nya...elok pulak kuarkan lada capsicum ni..

Okey lah nak sambung kerja-kerja penstrukturan semula dulu...lepas tu nak masak sikit untuk sambut belated birthday boy...:D 

p/s: bercuti lagi selama 3 hari...heeeeeeeeeee...:D

20 comments:

  1. amboi betuahnya! benih sesat pun ada hasil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak nya la benih sesat...Tanya maid ngan nenek Naufal semua tak ngaku huhuh

      Delete
  2. Assalam nadia,wow sempat lagi dia menyelit....menyelit bukan sembarangan siap bagi hadiah capsicum lagi....best2. Selamat bercuti nadia and happy weekend. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek Naufal pun tak perasan...sbb pasu nyer Kecik je...me nyelit antara pasu2 pokok bunga orkid

      Delete
  3. selamat bercuti nadia..alhamdulillah rezki yg tidak disangka2..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat umah sy Dah pupus semua capsicum..tetibe ada kt umah nenek Naufal plk..hikhik penyeri laman

      Delete
  4. Assalamualaikum.. :)
    selamat bercuti nadia.. :) ni pokok tumpangan tu.. hahahaha.. :) suka suki menyelit dia.. :)

    >> fiyya baru naik 2 batang gigi.. bawah dulu.. :) hehehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menompang tapi nampak nya dia yg besar dr keladi tu....:p
      Oooo Naufal dlu naik yg atas dulu...Tahan lah kne gigit time menyusu hihih

      Delete
  5. Wahh..kami tak penah bejaye tanam capsikum ni.. mgkin nak kene buat mcm nadia gak.. selit2 benih..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom Jom Cuba...sy pernah tanam dulu..boleh la rasa Hasil walaupun tak besar mana pun

      Delete
  6. Tanah baik dan tangan sejuk walau tak ditanam ada hasil tak disangka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin struktur keadaan cuaca juga..tak panas..tak Sejuk...kalau umah sy panas nya lama...jadi sekarang sy pikirkn nak byk kan pokok besar dulu..redup kan Kawasan umah

      Delete
  7. dah ada buah pun,,bestnya.saya tak pnah tanam pokok lada benggala ni,,kalau tangan sejuk memanglah,,benih campak2 gitu pun leh hidup subur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah...sy rasa maid sy ni tabur kat situ..tapi tak nak ngaku plk..takut ke apa tak tahu lah...hihihhi sy ada tanam dulu..tapi Hasil tak banyak..berbuah sebiji dua pokok pun mati

      Delete
  8. Saya tgh tanam jgk tapi tatau la mcm mana nnt.....bestnya Nadia.....terselit celah pokok keladi pon cantik buah dia......:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah elok nnt..cuaca skang pun best utk tanam2

      Delete
  9. wahhh...elok berbuah walau berkongsi penempatan pun...rezeki jumaat tu...

    ReplyDelete
  10. Untung sungguh ... kapsikum serasi kat sana tak semai pun menjadi.

    ReplyDelete
  11. Menumpang kasih pun takpela.hehe..janji ada hasil ni.hehe

    ReplyDelete
  12. Salam Nadia,

    Buah kapsikum pertama ke tu? Mak Aji tak semai2 lagi benihnya, entahlah risau lebih takut tak menjadi. Katanya susah juga nak hidup ya, tapi elok je menumpang pun menjadi ni!

    ReplyDelete