Mek Google

Loading...

Wednesday, November 27, 2013

Tua ke Muda (Hasil Tuai)


Berbulan tanam kailan...tapi tak tertuai..ini yang entah ke berapa pucuk nya tumbuh...mama tuai untuk digoreng sos tiram bersama kobis manis..


Boleh lah rasanya..ada yang muda dan ada yang keras..dah tua la tu...:p
Okey rabu kan arini..tak boleh tulis banyak-banyak...daaa assalamualaikum..:D

16 comments:

  1. Kailan nie kalau dah terlebih matang sikit jer dah pahit rsnya..kalau yg baby tuh sedap kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yang ni tak pahit...tak pasti jenis apa ni...ada la yang keras...

      Delete
  2. Assalam nadia,

    nampak macam masih muda lagi kailan tu. pasni semai lagi yang baru. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yang keras..ada yang lembut..sampai suami pun dapat tahu..ni mesti yang tanam sendiri ni...rasa ok even keras sikit...sy dah start semai lagi tu...byk lagi benih nya yang di beli dr tanamsendiri

      Delete
  3. Salam Nadia,

    seronok masak sayur hasil tanaman sendiri ya

    ReplyDelete
  4. Wah...kailan..sya pnh tanam dulu..tp mmg tak tau bila masa patut dituai..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kan Hampir 2 bln tanam Dah boleh tuai...

      Delete
  5. salam nadia, nmpk kecik je pokok2 kalian tu...tp kdg tu kecik tk mesti nya muda kan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah ini tak pasti jenis kailan apa...ari tu banyak tanam pelbagai jenis...ni sy patah kan bahagian pucuk saja

      Delete
  6. Kailan mmg susah nak agak tua atau muda, tapi kalo dah siap jadi menu.. makan smpai licin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali...licin sampai kn lupa maid x mkn lagi...hihihi

      Delete
  7. kailan ni jangkamasa boleh dituai berapa lama ek,,sy dah sebulan tanam tak besar2 lagi..

    ReplyDelete
  8. belasah saja Nadia...makan saja :)

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum nadia.. :)
    sihat ke? singgah sini jap.. sebelum meneruskan keje keje.. :) khailan goreng ngan isi ayam.. bestttt!!!

    ReplyDelete
  10. Sodap kailan tu ....goreng ngan ikan masin pun best hehe

    ReplyDelete