Mek Google

Loading...

Friday, November 8, 2013

Bunga Rose Jepun

Salam & Selamat Pagi

Hari ni mama nak tunjuk koleksi bunga-bunga Rose Jepun yang kembang bergaya di laman nenek Naufal....yang umah mama takle nak tunjuk lagi...baru nak bermula cucuk...:p








Ditanam bergandingan dalam pasu pokok bunga yang lebih besar. Semuanya ada 7 jenis.




Manakala 3 bunga kat atas ni antara koleksi terbaru nenek Naufal...Daisy tak putus-putus keluarkan bunga...mungkin sesuai dengan cuaca sekarang ni...Kemboja putih berlapis ni..tinggal satu saja bunganya..bila lah nak beranak pinak ni...nak culik la barang sepokok..hihi ngelat takmo beli...:p



17 comments:

  1. Cantiknyaaaaa...geram tgk bunga2 tu....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pun geram....dlm x larat cucuk gak sikit2...dgn harapan thn baru ni penuh bunga-bunga hihih

      Delete
  2. salam jumaat nadia..banyakknya nenek naufal tanam rose jepun nie..pelbagai warna lagi..yang merah n kuning tuh sangatlah cerianya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semangat kejiranan sini...yg byk tu sbb share2 dgn jiran sebelah Dan depan umah mak sy ni

      Delete
  3. Salam jumaat nadia..teringat zaman kecik2 bila tgk rose jepun ni...selalu uka2 ja g petik rumah jiran pnya bunga..warna feveret..merah dgn kuning..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sama la suka petik2 wat cucuk kt Kepala kunun2 mcm princess

      Delete
  4. blink blink.....cantiknya. suka yg pink n putih tu

    ReplyDelete
  5. Rose jepun tu rumah kakak pun ada nadia. Kakak tanam di atas permukaan pasu poko bunga yg tinggi bagi tanah tak terkeluar kalau hujan lebat. Tapi kena rajin cantas dan tanam balik apa lagi sekarang selalu hujan kalau tak bila dah penuh sangat dlm pasu, bila berbunganya jadi kecik saiznya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu kena cantas la ni cepat2.. Mak sy suka bagi rimbun tk nampak tanah tu

      Delete
  6. Salam Nadia,

    Comel2nya bunga ros Jepun, subur2 pulak tu! Yang kelopak besar tu cantik! Pun suka kemboja Jepun tu, berlpis lagilah mahainya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha sayang benar pokok nya ni....kena tunggu byk2 ank baru la sy bulih usik

      Delete
  7. Cantik2 bunga ni.. foto no 5 akak tak de .... cantik dwi color ...pink tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer k.mar yg no 5 tu payah jugak nak keluar bunga...

      Delete
  8. Assalammualaikum Nadia.
    cantik bunga rose jepun bila kembang serentak dan bermacam warna.Daisy merah tu terlalu bergaya kualiti gambar pun hidup.Tahniah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hikhik sy rasa sbb lighting semula jadi...saya ambik gambar kul 11pagi..hari ni pun ada lagi bunga daisy yg kembang 2 color merah...Dan merah Bata...

      Delete
  9. Rajin nenek Naufal bertanam bunga yeh.....mesti mcm taman bunga depan rumah awak kan NR

    ReplyDelete