Mek Google

Loading...

Thursday, October 3, 2013

Nasi Goreng Bayam

Assalamualaikum,

Hari ini tak ada apa nak update..cuma nak gayakan nasi goreng ni saja...:p



Nampak tak bayam yang secotet tu...al kisah buat sarapan nasi goreng jugak pagi ni sebab nak elakkan bayam mama yang bergaya tu dimamah oleh pak belalang...hahah kedekut tak mama?? punya la takmo bagi pak belalang rasa terus gunting bayam ni...:p

18 comments:

  1. Salam Nadia,

    tak pernah try masak nasi goreng dengan bayam....tp ttp jugak sedap sebab bebas dari semburan racun kan. Petik satu pokok atau beberapa helai ja ni? Sian pak belalang......kempunan dia nnti....keke :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pak belalang dah kempunan..dan arwah dah pun hihihih....sy gunting semua..pastu mintak bibik tolong semai pokok yang kecik2 tu dalam pasu ni...tengok lah nanti menjadi ke tak..:D

      cuba lah taruk bayam dlm ns grg..not bad rasanya...sy baru je tabur benih bayam malabar...harap2 menjadi..:D

      Delete
  2. Nadia,

    alololoh...sedak nyoh nasi goreng......sini tengoh musim huje, perut lapar sokmo lah weiiii.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. samo lah dini..sini pun alah ke petang..malam huje sokmo..tu sejuk jah pokok...perut ni takyah kato lah..lapar tak bermusim doh...makan sokmo huhuhu

      Delete
  3. sedak weh nasi goreng buh baye..aidan lo ni jd peminat baye jgk..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin sebab tekstur baye lembut kan...kunyah2..tak raso sangat kesayuran...:D

      Delete
  4. Bayam tumis air ratah2 cam tu ja...sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi jun..betul sy pun suka tumis bayam..tapi sebab ada sepokok ni..tak cukup hihihi

      Delete
  5. Tindakan bijak Nadia. Sayang kalau tak petik memang belalang dan mengintai cari peluang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu pun dah sempat pak belalang mamah skit...hihihi

      Delete
  6. betulla nadia...ct pun penat doh duk berebut ngan pak belalang ni...habis semua bayam sawi kailan dia ragut...siap ngan daun pokok bunga ros pun dia sapu lincin...huhuhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ganas pak belalang kat umah awk ct...sini dah start hujan ni..kurang skit..lagi pun tak byk tanaman kat blkg umah tu...tetiba je ada sekor kt bayam ni...

      Delete
  7. Salam Nadia,

    terliur tengok nasi goreng bayam,akak pun biasa letak bayam ni, anak-anak makan sayur bayam sebab dulu ada cete kartun popeye makan spinach..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak-anak akak mcm sy zaman kecik...sawi kurang..tapi bayam makan..sebab nak kuat mcm popeye hihhihihi

      Delete
  8. Hoho..jdla nadia..wat hiasan pinggan nasik greng tu..jnji syur tanam sndri..organik tu..kn..

    ReplyDelete
  9. Salam Nadia,

    Kalau Mak Ajilah bila buat nasi goreng, boh aje apa-apa yang ada dalam stok, terutama yang dari laman, insya-Allah sedap aje!

    ReplyDelete
  10. Nanti kacang botor berbuah boleh masak nasi goreng botor pula dear.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semestinya..feveret forever..nasi goreng kampung kacang botol...:D

      Delete