Mek Google

Loading...

Wednesday, October 2, 2013

Bayam Merah yang Bergaya...:D

Di pagi rabu...mama gayakan rezeki Allah ini...bayam merah..tumbuh sendiri mungkin dari benih pokok terdahulu yang tak dihiraukan..elok pulak tumbuh hidup subur dalam pasu...gaya macam pokok hiasan kan?




Assalamualaikum..semoga rakan-rakan blogger ceria-ceria hari ini...:D

17 comments:

  1. Assalam Nadia... suburnya... memang bergaya!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah bergaya sakan dalam pasu..entah bila tumbuh tak tahu lah

      Delete
  2. sepokok jer ker?blh wat benih tuh nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. daun melebar mcm ni hanya sepokok..yang lain halus-halus kecik lagi..ingat nak pindah dalam pasu

      Delete
  3. Penuh gaya mutu dan keunggulan......bila agaknye nk masuk dalam kuali tu. hehe.......dap2. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa sayang nak gunting...tapi nanti layu jugak kan..hihih

      Delete
  4. Sometimes those yg sengaja ditanam pun tak secantik tu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul setuju! dulu yang tanam belai hari-hari tak pernah jadi macam ni

      Delete
  5. Puas tengok kalau tanam macam ini hasilnya. Subur betul Nadia.. geram kakak tengok.
    Walau dlm pasu tapi macam dekat ladang - lebar-lebar daunnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezeki sepohon yang jadi mcm ni...ingat nak buat sayur lemak..campur2 sayur kobis..dan ketiak jagung...cukup la kan

      Delete
  6. Suburnya bayam nadia..dlm pasu je tu..nk jgk.hehe

    ReplyDelete
  7. segar sungguh bayam ni...sihat bersih daunyyer tanpa serangan ulat...kalo banyak boleh gorengni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi lizz alhamdulillah setakat ni elok tu takde lobang-lobang...tak tau la esok lusa..kena cepat ni tuai kan..:D

      Delete
  8. wah subur betul bayam ni, sedap tumis dengan udang kering..kalau nak buat sayur cepat2 ambik daunnya, kalau lambat daun bayam cepat tua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer kak puteri..sy sudah sunting bayam ni...sebab semalam balik kerja tengok ada pak belalang tengah menyunting daun bayam sy...huhuhu

      Delete
  9. Cantik dah macam pokok ati2...

    ReplyDelete