Mek Google

Loading...

Tuesday, February 18, 2014

Kangkung Terbiar

Salam sejahtera,

Mari lah tengok kangkung yang tak seberapa ni...terbiar saja selama lebih 3 bulan rasa nya...sebelum berlaku nya banjir besar dulu...mama tabur saja benih nya....ingatkan tak menjadi...fikirkan benih mungkin dibawa kemana-mana sebab hujan sangat lah lebat berhari-hari dan air hujan bertakung....

Kurus saja keadaan nya...mama ada baja kan...tunggu lah seminggu dua lagi..mungkin akan jadi gemok-gemok...hihih...untuk yang kurus-kurus ni mama nak pangkas dulu..masak dengan nasi goreng  pagi..sedap kut kan...:D

kesian pula terbiar sampai berbunga dah...comot pulak tu...hihihi

14 comments:

  1. Amboi.. dibiarkan pun nak jugak hidup kankung ni.. minngu depan dapat la merase kankung goreng belacan.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib yang kurus ni jadi bahan dlm nasi grg semalam...ok not bad...tak keras...yang gemok nanti kita buat goreng belacan

      Delete
  2. Sat lagi bila Nadia letak baja memang gemokssss lah tu.... dah lama en suami akak tak tanam kangkung ni Nadia... rindu pulak kangkung tanam sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harapnya gitu lah...jg gemok2...jom tanam kangkung lagi k.hayati

      Delete
  3. Kalau buat rojak petis campur kangkung kurus nadia sebab kalau yg gemuk nanti dia menutup sengkuang/timun/tahu.
    Sekarang sana-sini org sebut pasal 'kangkung' kan hihi...

    ReplyDelete
  4. lenggang lenggang kangkung hihihihi...apa pun kangkung mmg sedap

    ReplyDelete
  5. Kangkung kangkung lagi jnji anak2 suka makan

    ReplyDelete
  6. kami tanam kangkung x menjadi sgt. panas2 ni segan nak tumbuh kot

    ReplyDelete
  7. Lama tak makan kangkung sejak kangkung turun harga ni NR hehe....
    Tulah rezeki namanya NR walaupun banjir tp masih ada benihnya

    ReplyDelete
  8. sorry nadia tak nyempat nak melawat laman raessa nie..
    panjang jugak umur kangkung tuhkan wpun kena banjir namun sempat gak idup sampai hari nie..rsnya2 kena rajin siram ngan letak baja tuh inshaallah leh bertambah 'berat badan' mrk tuh kot..hehe

    ReplyDelete
  9. kangkung mudah hidup dan sedap tumis dengan udang kering..tanamlah banyak2 hihihi.

    ReplyDelete
  10. Murah rezeki.
    Setiap kali musim hujan lupa nak tanam kangkung.

    ReplyDelete