Mek Google

Loading...

Wednesday, February 12, 2014

Rakan Baru



Lagi koleksi nenek...mama tengok warna lebih kurang je...bila diamati rupanya bentuk patel tu berlainan dengan yang sebelum ni......kali ni nenek dapat discount RM10 satu pokok...haih ini yang menggoda mama ni untuk turut membeli...tapi mama takut pokok Daisy ni tak sesuai dengan kedudukan matahari di rumah mama yang panas pagi penuh di bahagian belakang sahaja..mana la cantik pokok bunga letak belakang rumah kan? Manakala di bahagian depan hanya sebahagian...nampaknya mama perlu ubah susun atur pasu bunga yang ada..supaya dapat Bunga Daisy bermastautin di rumah mama...erm bila tu agak nya..haih masa masa...perlu kan lebih masa dalam sehari...okay..kena berhenti dulu...sambung lagi di lain entry...assalamualaikum.

8 comments:

  1. Bunga daisy kembang bertahan lebih kurang 2 minggu ...berbaloi baloi

    ReplyDelete
  2. Bestnya kalau dapat macam ini subur. Rumah kakak tanah secoet aje nadia tak ada peluang nak tanam banyak walau sebenarnya kakak suka.

    ReplyDelete
  3. Cantiknye.. sejuk mate memandang.. Lepas pantang jgn keje berat.. nanti sakit badan saper yg susah.. hehe.

    ReplyDelete
  4. cantiknya...takut nak tanam...cuaca kat sini panasnya terik sgt...

    ReplyDelete
  5. oooo kiranya spesis daisy ni tak tahan matahari pagi lah ye? sedikit sebanyak tahu sket info pasal nak jaga bunga.. heheh.. cantek si daisy koleksi nenek..

    waalaikumsalam..

    ReplyDelete
  6. untuk makluman..bunga daisy yang mak sy beli ni jenis tahan panas..tp perlu siram 2 kali sehari..dan berada di bawah teduhan...tapi perlukan cahaya matahari pagi...kebetulan umah mak sy ada area yg sesuai utk bunga daisy ni..mmg tak putus berbunga...itu yang seronok mak sy membeli bunga ni...dulu pernah beli bunga daisy di cameron highland..yg jenis tu tak tahan dgn cuaca di tanah rendah

    ReplyDelete
  7. Pokok kalau berbunga macam ni cantikkan NR...nak membelanya tu yg kurang rajin hehe

    ReplyDelete
  8. Sambil-sambil masak dekat tingkap menghadap backyard bolehlah cuci mata.

    ReplyDelete