Mek Google

Loading...

Wednesday, March 27, 2013

Tuaian March 2013

Assalamualaikum,

Ini sahaja yang dapat dituai kali ini...kailan (nak buat kailan ikan masin..terliur ummuaidan punya) campur dengan bendi...terung mama dah celur makan dengan budu dan ikan bakar tawar...bertambah-tambah nasi...:D

Terung banyak berbuah..5-6 biji satu pokok..tapi buahnya makin kecil..tak sebesar dulu...pokok nampak segar lagi...sayang lah pulak nak buang.


13 comments:

  1. Waalaikumsalam..
    hehehe.. nak wat khailan ikan masih macam ummuaidan ye.. nyam nyamm.. nanti amik gambar tau.. kita pun nak tengok.. jadi ke tidakkk :P hehehe.. nanti kita lak nak wat... tapi khailan kena beli ler..

    nadia: nanti nani ingat, nani amik gambar pokok cili yg nadia bagi benih hari tu ye.. sbb skrg ni pokok tu banyak.. dah besar. cuma belum berbuah.. agak2 baja apa nani nak guna untuk buah nye ye..?
    pokok2 cili tu di bawah jagaan anak lelaki no.2 nani.. dia suka bercucuk tanam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya allah menjadi yer hakimi tanam...yang sy punya semua dah arwah kekeringan...baja untuk buah..biasa baja berbiji color hijau..cuba lah..tp jgn taruk byk..

      Delete
  2. Lumayan tuaian nadia,alhamdulillah.

    Saya pun semai jugak cili yang nadia bg tapi mati kekeringan sbb tinggal lama masa balik kampung. Ingat nk tanam balik jugak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini last la kut..kne tunggu yg baru semai membesar...bln 4 mungkin kena makan sayur pasar tani heheh
      tahun ni ada alasan kena ke cameron lagi cari cili jalapeno hehehhe

      Delete
    2. pergi jangan tak pergi....wajib tu bagi gardener2 tegar dan pencinta alam. hehe......

      Delete
  3. Replies
    1. ni jah ado..4 pokok kecik jah...tapi mikir kalu nak tunggu besar..ado lah cik lat mari kunyah dulu..

      Delete
  4. Oklah tuh nadia byk tuh...make soghre cukuplah..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kalu buat kailan sajo..mesti tak puah make..keno campur..bo byk tu untuk ayah naufal ratoh jer

      Delete
  5. terung celur mmg sedap...kan..nok2 cicah budu dgn ikn tawar...mmg best

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum Nadia,
    Alhamdulillah bahagianya bila musim menuai hasil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuai mnr yang masih ada ni akak..nnt nak semai yg baru pulak..:D

      Delete