Mek Google

Loading...

Wednesday, March 13, 2013

Jom Ke Ladang Unta

Salam & Selamat Pagi,

Ini kenangan di ladang unta...mama ada beli susu unta sebotol kecik..try seteguk..sedap tak hamis pun...memang boleh telan lah bagi mama yang tak gemar susu ni...hehhe tapi ayah Naufal abiskan semua sebotol tu...ada juga yang beli berbotol-botol taruk dalam fridge bekukan untuk bawa balik ke Malaysia..mama tak pasti macam mana diorang melepasi imegresen. Jom kita tengok unta...heheh

Tengah tahan bau najis unta..hehhe

Unta-unta tengah makan


Ini saudagar unta demam tengah tak ada mood

19 comments:

  1. Ciannya saudagar unte demam..cepat2 sembuh yer nadia..unta tuh diorang kasi makan rumput ker apa benda yer nadia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naufal ni kalau siang ok jer tak panas..bila time tidur rasa badan nya panas..yang unta tu makan mcm jerami kering

      Delete
  2. gamba bontot unta tu yg paling 'rare' hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha bila rose ckp baru perasan unta2 tu membontot..kusyuk makan

      Delete
  3. salam nadia, tak pa nadia tahan bau najis pun masih boleh tersenyum lg...kira A la tu hehehe

    ReplyDelete
  4. hehehe...bagusnya nadia,dalam menahan bau sempat lagi melemparkan senyuman.. Saudagar unta yang kecik demam ya...cepat sihat ya naufal. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. demi unta yg jarang dpt tgk live gini hehehe

      Delete
  5. jgn pulak tergelak jika saya bertanya,unta makan apa..?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak kamsiah...klu tak silap sy nampak mcm jerami kering/rumput kering..diorg letak dlm perahu putih tu...tapi tak nampak pulak air

      Delete
  6. hahaha...kat sini nak tgk live kena p zoo ajelah jawabnya...tp xsebanyak kat sanakan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul...sana sangat lah banyak..keldai pun ada heheh

      Delete
  7. Salam Nadia,

    Tengok unta teringat pengalaman naik unta dulu. Memang Mak Aji pasang niat dr sini lagi nak naik. Walau baunya kuat, tahankan aja. Bila kita dah siap naik dan bila unta nak berdiri, punyalah takut jatuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah mak aji berani tu...ada jugak pengalaman naik unta

      Delete
  8. Semoga saudagar unta cepat sembuh ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudagar unta ni makin garang...baru nampak ada gigi nak tumbuh lagi

      Delete
  9. assalamualaikum nadia..
    dulu masa mak saudara ke mekah, nani kirim hati unta bakar.. sbb kata orang petua utk hilangkan asma kat budak.. tumbuk2 hati unta tu, campur dlm makanan yg sakit asma tu.. insyaALLAH..
    lama tak jengah sini.. apa khabar skrg.. ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ada org jual hati unta ni...dlm bas pun ada mutawwif jual..tapi tak beli pun...khabarnya sehat belaka..cuma tak sempat nak gigihkan diri dengan kebun..masa terhad..in shaa allah hujung minggu ni boleh aktif semula..:D

      Delete
  10. Kat Seremban pun ada unta.. di Jabatan Pertanian ... ada ostrich, rusa, dan kuda.. boleh la bawa anak-anak jalan sana... memang bau dia tak boleh tahan he he..

    ReplyDelete