Mek Google

Loading...

Wednesday, September 25, 2013

Gaya Bakal Abang

Salam,

Masuk minggu ni Naufal genap setahun sepuluh bulan @ 22 bulan. Berat 14 kilo...alhamdulillah dah boleh sebut banyak perkataan..pantang dengar apa yang orang dewasa cakap..mulalah dia pun sibuk nak cakap jugak..jadi mama dan ahli keluarga yang lain perlu lebih berhati-hati dengan perkataan...:D

Agak lebih mengada-ngada...dan pandai berlakon...sakit nya sikit saja...tapi suka buat reaksi lebih-lebih...maklumlah nak perhatian lah tu...:D

Kusyuk yang amat kalau tengok TV..tak kira lah cerita kartun ke..drama ke..kalau kena dengan selera dia memang mama boleh buat kerja dengan aman.

Pemandu yang berhemah..hihihi

Cucu time (minum susu)..ini salah satu aktiviti yang boleh buat Naufal duduk diam selama setengah jam..:D

Kurang gemar dengan botol panjang..tak tahu lah kenapa..

Bila rasa kenyang atau tak suka..mesti keluarkan balik...

Eka..eka..eka...gaya Naufal sambut merdaka

Cubaan membaiki kereta kuda

Bermain dengan tok...mama boleh relax tengok facebook..:p

Ramai betul baby sitter Naufal...mama boleh lah tenang tolong nenek memasak...

Gaya pekebun tak bergaji

Ketuk-ketuk tikus

Bersiar-siar dipagi hari di Cameron...sejuk!


Close-up...muka penat mengantuk hihih

Cabaran mama sekarang nak ajar Naufal untuk cakap nak buang air besar hahahah....ajar sekarang lah...nanti cepat sikit kurangkan pemakaian diapers...kan..:D

10 comments:

  1. Salam nadia,
    encemnyer abg naufal..makin ngade2 yer nak dpt adik..heheh biasalah tuh taktikdorang..tuh blom adikdah ade...
    kalau awal sgt ajar nak buang air mencabar gak nadia..sy dl ajar aidan sebulan sblm masuk3thn..tp alhamdulillah cepat jer dia berjaya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mengada..kadang menangis tanpa sebab..nak apa2 menjerit-jerit....sabar je la...kadang terkejut kut terkena apa-apa...

      sekarang dia cakap 'rok'...yg dah sudah lah...hehehe

      Delete
  2. Assalam Nadia,

    hehehe...comel tgk gelagat bakal abang ni.....gelagat pekebun tak bergaji tu tak tahan tgk dengan gambar luek makanan tu....hehe. Naufal tak cakap ape2 ke tgk perut mama makin ke-depan....keke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naufal cakap "bebby...bebby"...pastu pap tepuk perut dengan tiba-tiba...pastu dia gelak lah..tu sy tak berani nak baring kalau dengan dia..die penggeram..

      Delete
  3. Salam Nadia,

    Comel Naufal ni, dah nak jadi abang memang selalunya nak perhatian lebih, tu yg dia buat mengada-ngada. Baby sekarang memang pandai.


    .

    ReplyDelete
  4. Salam Nadia,

    Biasalah tu perangai mengada-ngada bila x lama lagi nak jadi abang, menghabiskan masa2 jadi anak tunggal yang masih berbaki! Cutenya abang Naufal ni! Perlahan2lah tu nak toilet-train dia. Cucu saudara Mak Aji dah pandai cakap segala macam kecuali nak 'yak'. Bila dah selesai baru cakap.

    ReplyDelete
  5. Adik Naufal lagi berat dari Abang Rayyan ;) .

    ReplyDelete
  6. ohhh dah nak beradik yeh, nak jadi abanglah ni....tahniah yeh Nadia...

    ReplyDelete
  7. ohhh dah nak beradik yeh, nak jadi abanglah ni....tahniah yeh Nadia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih hainom...lagi 2 bulan lebih in shaa allah adiknya keluar....tengah berfikir ni..nanti sunyi lagi lah blog ni...kat rumah takde lappy...:(

      Delete