Mek Google

Loading...

Tuesday, June 24, 2014

Koleksi Cili


Assalamualaikum...sangat tak teratur jadual harian saya bulan ni...bila ada masa lapang...gadjet pula buat hal...tapi biasa nya berebut dengan Naufal..nampak je saya pegang gadjet..dia pun sibuk nak tengok..nak main...terpaksa la mengalah..

Orite cerita cili ni rasa nya dah seminggu lebih tertangguh...cili-cili yang ada tu pun dah selamat dimakan hihihi...:D





Cilipadi Jarum..


Cilipadi Putih


Cili Besar

Banyak lagi pokok yang tengah segar membesar...kalau lah semua pokoknya menjadi...agaknya saya dah boleh buka kedai cilipadi...tapi masalah nya pokok-pokok cili ni akan keguguran daun semasa berbuah...kemudian belum pun buah elok masak merah...pokoknya akan mati...dan cilinya air  gugur tak menjadi...kenapa yer?

11 comments:

  1. Salam Nadia, nanti boleh simpan stok untuk bulan posa la..

    ReplyDelete
  2. Maaf lah akak pun tak tahu sebab apa tu.. biar yg pskar menjawab.. tapi ada juga Nadia dpt mkn ye..

    ReplyDelete
  3. wah bukak kedai cili lg tuh..hehehe...sy pun dl tanam banyak gitu jgk...tp Allah yg berhak tentukan rezki byk mana kan..so tak semuanyalah berhasil...heheh

    ReplyDelete
  4. Ok cuba nadia ikut cara kakak dik. Tumbuk bawang putih lumat, masukkan dalam besen letak air. Air tu semburkan pada pokok cili. Harap boleh membantu. Kalau cili kilat dan masak jgn lupa tunjuk tau kat blog kakak nak tengok nadia jual. Singgit! singgit! Macam mail kat upin-ipin tu hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha akak mcm tau2 je skang ni duk ulang tgk cerita upin ipin ajer...haih...kriteria in shaa Allah akan diusaha kn petua akak..cili mahal kt sini..satu plastik kecik tu rm2...sy jual singgit sure berebut hihi

      Delete
  5. selamat bersambal nadia....stok ramadhan ni...

    ReplyDelete
  6. Assalam Nadia,

    wow banyakknya cili,saya dah terbayang cili jeruk ja. :D

    Happy garden nadia. :)

    ReplyDelete
  7. sama la masalah kite...cik hubby kite ckp kepanasan kot tu pasal meluruh abis daunnya...togel trus pokok tinggal batang ngan putik cili aje...

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. pokok cili kat laman kami makin berkerinting la nadia....blh try petua kakzakie ni

    ReplyDelete
  10. Nanti banyaklah stoknya masuk bulan depan.

    ReplyDelete