Mek Google

Loading...

Wednesday, June 4, 2014

Hasil Tuaian (Tomato Cute)


Hasil tuai pada bulan Mei 2014 ni meriah dengan buah tomato cute....ada yang dituai untuk tujuan 'giveaway' tak sempat dirakam gambar nya...(terus masuk plastik...mana sempat selfie-selfie lagi...:p)

Size nya bulat-bulat kecil...kalau orang yang gemar tomato..mungkin boleh terus masuk mulut...hihih..


Roselle pula ini yang terakhir, pokok-pokoknya mama sudah pangkas...untuk menggalakkan lagi penghasilan buah di masa akan datang.


Capsikum masih mampu berbuah walaupun kecil-kecil

Bayam batch terakhir....belalang sudah cam dengan bayam..abis digigitnya

Salad Lionhead yang pertama dituai


Sawi Menang batch pertama dituai

Ini tuaian akhir pada bulan Mei...yang ini mama celur sebagai ulam budu sahajalah...:D

12 comments:

  1. Untung berbudi pada tanah kan Nadiah.. dah dapat menikmati hasilnya :)

    ReplyDelete
  2. Suburnya lionhead diana, sya punya cekedin ja...paling cute bendi tuu...

    ReplyDelete
  3. subur2 sayur nadia...puaskan dpt bg anak2 mkn syur fresh n selamat

    ReplyDelete
  4. Salam Nadia,

    Whoa! Meriah okay!! Jeles I tau.. ni nak semai benih banyak banyak ni hahaha

    ReplyDelete
  5. cukup lumayan ni nadia...paling best lionhead tu....subur nyer...puas ratah tu

    ReplyDelete
  6. Bendi tanam lebih sikti diana. Kakak suka salad dan bendinya nampak betul-betul subur..

    ReplyDelete
  7. ni la hasil kalo kt rajin bebudi pada tanahkan? best dpt sayur n ulam fresh =)

    ReplyDelete
  8. Syoknya tengok salad tuu..kak tanam dah dua kali, apa pun tak tumbuh. Walhal minat betul nak tanam pokok ni.

    ReplyDelete
  9. Pelbagai jugak tu NR kalau dimasak...untung org yg rajin berbudi pada tanah yeh...

    ReplyDelete
  10. Eh terasa cam luas lak kawasan nadia berkebun..banyak tuh hasilnya..pelbagai jenis lagi tuh..best kan dpt makan fresh from ladang nie..

    ReplyDelete
  11. Murahnya rezeki Nadia.
    Bagus untung anak-anak.

    ReplyDelete
  12. Salad tu subur sungguh... bila la nak tanam capsicum tu..

    ReplyDelete