Mek Google

Loading...

Sunday, March 30, 2014

Sawi Pak Choy (Ma Yee)


Salam,

Untuk record: 15hb March 2014



Dalam pasu bulat tu 2 anak pokok Kailan jenis 5S.



Ini semua anak pokok sawi Pak Choy atau nama lain nya Ma Yee..benih didapati dari pada tanamsendiri.com...kalau ikutkan detail nya...sawi ni jenis yang renek...

Ini gambar pada hari ini 29hb March 2014




Walaupun disemai, dibajakan, dialih..jenis tanah dan tempat pencahayaan yang sama...pembesaran tetap lain...mana yang besar tu dah boleh dituai...:D

9 comments:

  1. Oh sawi nie mmg nampak renek nadia..rsnya ygbenih sy belidl camnilah gayanya..tp sy prefer yg daun lebar lg..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy wat tumis air...rasa dia mcm sawi minyak tp renek saja itu je bezanya

      Delete
  2. Happy gardening :) cantik 2 naiknya

    ReplyDelete
  3. subur2 nye...tumis air meme terbaik la nadia...

    ReplyDelete
  4. wow nadia,banyak la.......tumbuh tak sekata boleh dapat stok berterusan. :) Happpy garden nadia.

    ReplyDelete
  5. sawi sejenis tanaman yg senang ditanam dan tak perlu penjagaan rapi...
    pandai ja bawa diri..

    ReplyDelete
  6. gemuk molek sawi tu. saya dah lama tak tanam sawi, bila tengok sawi yang nadia tanam sihat je rasa teringin nak tanam jugak la.

    ReplyDelete
  7. hihi second batch jumaat ni pulak tuai...mmg senang nak jaga..cuma byk kali beralih tempat musim2 panas ni...alhamdulillah setakat ni ulat atau belalang tak muncul lagi...kalau tak duk berebut dengan diorg

    ReplyDelete