Mek Google

Loading...

Tuesday, March 18, 2014

Alahai Berkerinting

Baru saja nak happy berjaya tanam cilipadi dengan berbuah lebat...sesudah tuai pertama kali...saya tengok minggu ni daun pokok nya berubah...daun yang lama gugur dan tumbuh daun baru tapi kecil-kecil dan berkerinting...apa yang silap agaknya. Bena tak ada pun...cabaran apa kah kali ini?



Atau memang normal macam ni? Saya ada baja kan selepas tuai cilipadi yang pertama. Tak sesuai dengan baja kah?

9 comments:

  1. Hi Nadia!

    Mungkin sebab cuaca sekarang yang sangat panas kot?

    ReplyDelete
  2. Kena panas direct tak nadia.
    Lepas ini dah hujan cuba tengok mungkin akan pulih balik.

    ReplyDelete
  3. Alang dah kering tu , cantas biar tumbuh tunas baru manatau yang baru menjjnjikan sesuatu luar jangka....

    ReplyDelete
  4. Pokok sy pun pernah camni, pangkas jer, nanti tumbuh dahan baru ngan buah2 baru, lebat lagi

    ReplyDelete
  5. Alahai kesiannya..mungkin faktor cuaca punsatu...cuba siram dengan kerap tengok..

    ReplyDelete
  6. salam nadia, sama la kita....tapi cili saya teruk diserang bena....

    ReplyDelete
  7. Musim panas dan kering hari tu.
    Pokok cili burung ni hidup bahagia di partial shade atau di bawah pokok-pokok lain.

    ReplyDelete
  8. pokok cili centil saya pun kering juga

    ReplyDelete
  9. Salam semua...terima kasih atas tips yang diberi..nanti Akan dicuba pangkas pokok nya .....:D
    Seminggu MC...demam melanda...abis tergendala projek menyemai...lama sudah tak berjln2 ke laman rakan2..

    ReplyDelete