Mek Google

Loading...

Tuesday, April 1, 2014

Hasil Tuai (Merah & Hijau)

Beberapa tuaian hijau merah pada bulan March...:D


 Buah Roselle...Capsicum...Cilipadi dan buah Mulberry...yang merah masam....yang hijau...pedas!



Sawi, kangkung dan beberapa biji Roselle....roselle dibuat jus, sawi dibuat tumis air dan kangkung dicampak ke dalam nasi goreng kampung!

Sawi tumis air yang sangat simple...licin! Sawi tu sedap tak ada rasa pahit pun

Bendi hanya 3 biji baru belajar berbuah...:D

12 comments:

  1. sawi fresh, masak tumis mmg best la nadia...feveret ni

    ReplyDelete
  2. Dah tuai sawi comel tu? Seronok tengok Capsicum tu

    ReplyDelete
  3. suka la tgk menu sawi tu.....yummeeehhh....mabeles. Roselle nk masak ape nanti nadia?

    ReplyDelete
  4. krup krup rapuh sawi nya masa potong...na rasanya klu buat ulam pun boleh..
    k.mar capsicum tu ada ulat...sebiji je dapat mkn..yang lain buang...
    ibu qis...roselle ada bg kt opismate sikit...diorg ni mkn mcm mangga muda tu....yg lain sy buat jus saja

    ReplyDelete
  5. sawi mmg peberet sayur...senang tanam n mudah subur

    ReplyDelete
  6. Hasil dari keringat yg tak seberapa tapi hasilnya memuaskan satu keluarga.
    Bendi bila dah mula buah tak berhenti Nadia sama macam roselle..

    ReplyDelete
  7. sawi, bendi tnaman sayuran yang tak perlu penjagaan rapi....roselle rasanya sma kut ..tak da penglaman lagi ni

    ReplyDelete
  8. btul..boleh la untuk skali mkn bila tuai...x perlu beli sayuran sawi bendi...cuma cili ni...tak berapa nak meriah...masih kena beli

    ReplyDelete
  9. bnyk tuh nadia hasil tuaian..yg pentingnya sup tuh mmg menawan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha sup segera tu ummu...potong pun panjang2 punya nak cepat

      Delete
  10. Tak perlu nak ke pasar bulan April ni, petik di kebun sendiri ya Nadia ;) .

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...cuma belanja sikit saja untuk sayur

      Delete