Mek Google

Loading...

Monday, April 7, 2014

Bayam Merah

Assalamualaikum,

Sementara tunggu sawi yang kecil membesar....nampaknya bayam merah pula yang boleh dituai...



Kebetulan bulan ni dah masuk bulan ke 4 selepas kelahiran Raeesa...biasanya bila tempoh selepas 3 bulan rambut kita akan gugur...rambut mama makin banyak gugur...jika sikat rambut segumpal gugur...jadi elok la makan bayam kan antara sumber zinc yang terbaik.


Tumbuh mudah dalam pasu limau purut. Mama malas nak alihkan.

 Berada direct dalam patch...kelihatan kurang bersemangat membesar...mungkin keadaan sekarang yang makin panas. 



11 comments:

  1. Betullah bila baby dah mula nak sembur-sembur mama akan keguguran rambut kenapalah ye?
    Makan bayamlah banyak-banyak nak ganti rambut baru:)

    Kakak pun tanam limau purut dlm pasu juga nadia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitaran semulajadi agak nya..nak ganti rambut baru hihi....limau purut tu tawakal sungguh....payah betul nak hidup

      Delete
  2. bayam merah masak tumis mmg sedap nadia....senang tanam dlm pasu kan...mudah diurus

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat esok nak tuai nk wat tumis air simple je...sy rasa lg gemok yg dlm pasu

      Delete
  3. Assalam nadia,

    nadia cambah macam mana benih bayam ni? saya pernah tanam tp x berjaya sbb benih halus sangat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy tabur je mcm sawi...nanti akan tumbuh dengan banyak...pastu sy cabut yg nampak x elok...dr berpuluh2...tinggal kurang dari sepuluh yang hidup elok

      Delete
  4. Salam Nadia,

    Wah meriah wei pokok bayam merah you. Yang I ni dok menyemai benih lah konon.. Punya lah payah sebab benih dia tu halus je. Bila di alihkan ke kawasan baru hidup macam nak tak nak je. Tapi tengok bila takde gangguan (kucing la apa lagi) hidup cepat bagai johan. Nanti I update about my garden pulak.

    ReplyDelete
  5. Bayam merah ni sekali pandang macam pokok ati-ati...tumis air + udang

    ReplyDelete
  6. mmg halus...tapi main tabur je...tu pun ada sebahagian diganggu kucing...cahaya panas pun x bole jugak

    ReplyDelete
  7. Salam Nadia
    buat masak bening sedap jugak bayam ni..puas hati kan makan sayur yang di tanam sendiri

    ReplyDelete
  8. Murah sungguh rezeki Nadia.
    Rambut tukang kebun pun banyak gugur lagi bila Abby kuat menyusu badan.
    Tak taulah nak leraikan susu macam mana, nampak kes ketagih si Abby ni.

    ReplyDelete