Mek Google

Loading...

Saturday, September 22, 2012

Perkembangan Kailan & Sawi Dwarf - Part 1

Ini cerita pokok kailan dan sawi...:D

Kailan ni sebenarnya dah sebulan lebih..tapi lepas raya baru ni mula membesar. Mama tanam kailan ni terus kat batas yang dibuat depan rumah...tapi tak menjadi...tumbuh rapat-rapat...niatnya nak biar aja...tapi tengok makin segar...jadi mama pun alih lah ke dalam pasu...nak bagi kailan ni membesar sorang-sorang tak berebut nutrien dengan rumpai yang sebok tumbuh...

Ni gambar yang diambil 21hb September 2012..suka sehat membesar. Minggu lepas ada taruk baja hitam organik dan smbur sikit dengan baja cecair HB101...Alhamdulillah makin membesar. Selebihnya mama tanam kat batas yang baru diubahsuai keadaan tanah...tapi perkembangan kailan dalam batas tak sebaik yang dalam pasu.


Dua anak kailan dalam pasu


Lagi dua anak kailan dalam pasu


Ini pula semaian sawi dwarf pada 18hb September 2012...sangat suka sebab cepat sangat bercambah dalam dua hari saja..awal pagi pada 20hb September 2012..mama dah nampak cambahan nya. Maybe lagi 2 minggu dah boleh merasa sawi ni....:D

Benih nya mama beli dengan en iskandar dari blog tanamsendiri.


Cambahan pada 21hb September 2012

No comments:

Post a Comment