Mek Google

Loading...

Thursday, July 19, 2012

Butter Cheese Cake & Coklat Cake

Sempena nak menyambut ramadhan...kelmarin kami di opis berpakat adakan majlis makan-makan. Main menu nya Nasi Dagang dan Lontong yang ditempah dari chef-chef yang pakar lah...so untuk tambahan mama terfikir nak buatkan kek...sebab bahan-bahan dah sedia ada dalam fridge kesayangan mama tu...Alhamdulillah kelmarin berjaya buatkan 3 jenis kek...bunyi macam banyak..tapi kecik-kecik jer....mama buat 2 adunan..tapi disebabkan loyang kecik..so dapat la bakar 3 bekas sebab tu lah dapat buatkan kek jadi 3 bijik! Yang sebijik tu macam kek marble sebab adunan dicampur..:D

Butter Cheese Cake
Marble Cake

Chocolate Cake untuk Naufal & Ayah Naufal


Resipi untuk kesemua kek ni mama amik kat buku nenek Naufal...buku resipi Saji..keluaran bila ntah lupa plak nak tengok...resipi dia bagus memang jadi kek nya...nanti mama tulis kat sini resipi nya..dah lupa sukatan-sukatan.

No comments:

Post a Comment