Mek Google

Loading...

Saturday, November 29, 2014

Bunga & Roti


Pagi ni selesai sedia kan sarapan...terus ke laman umah...untuk amik gambar..semalam tak sempat..nampak banyak jenis bunga tengah kembang. Sementara anak-anak masih tidur ni dapat la luang sekejap masa kat sini...jom tengok bunga-bunga pagi ni


Balsom Hibiscus..benih dari KBB...banyak pokok berjaya disemai...tapi tak kena dengan musim..beberapa pokok dah terkorban disebabkan terlebih air. 


Alamanda Oren...pokok ni saya dapat dari jiran mak saya



Daisy-daisy yang dibeli di pasar tani...banyak kali berbunga


White Zinnia yang tiba-tiba tumbuh..mungkin sebab dah bercampur warna..terhasil lah yang putih ni



Alhamdulillah, bunga-bunga Zinnia ni menjadi walaupun daun-daun nya tak menarik...lobang-lobang dimakan ulat kut...bersepah najis....tapi tak jumpa tuan nya.



Ok ini sarapan nya...Chicken Mayo Homemade Bread...tak puas makan kat Dunkin Donuts...bikin sendiri banyak-banyak puas hati..:D

Jom Sarapan!

6 comments:

  1. As salam Nadia...cantiknya daisy tu..subur...zinnia pun tak kalah juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah menjadi tahun ni Zinnia tu...Daisy ni penat sikit nak tgk diorg sentiasa berbunga saya terpaksa lebih rajin tukar tanahnya..:D

      Delete
  2. Hai Nadia..asyik meroti je kan..nanti tembam la awak..hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahahah...bila masa banyak terluang ni k.mala..asyik fikir nak buat makan je

      Delete
  3. Daisy dan zinnia ni berbaloi kembangnya, biar pun tak berbau..kan Nadia

    ReplyDelete
  4. Gebunya Daisy dan Zinnia tu geram tengok.
    Nanti KBB share tips pemindahan balsam.

    ReplyDelete